Zimne ognie na weselu – praktyczne wskazówki

Home  »  Blog » Poradnik pary młodej  » Zimne ognie na weselu – praktyczne wskazówki

Zimne ognie na weselu to atrakcja, którą niewątpliwie warto zorganizować w trakcie Waszego przyjęcia. Dlaczego? Za każdym razem kiedy fotografujemy i filmujemy widzimy radość na twarzach gości kiedy pora na zimne ognie. W tym krótkim poradniku przedstawimy Wam kilka rad którymi warto kierować się podczas organizacji zimnych ogni w trakcie wesela. Zauważyliśmy kilka elementów, które decydują o tym, że zimne ognie są udaną atrakcją i chcemy się nimi podzielić.

Zimne ognie na weselu w pigułce

Ta krótka lista pokazuje punkt po punkcie co warto wiedzieć na temat zimnych ogni na weselu. Jeśli nie chcesz wczytywać się w dłuższy tekst to w zupełności Ci wystarczy. Jeśli o jakimś punkcie chcesz poczytać więcej potraktuj to jako spis treści i przejdź do dalszej części artykułu.

O jakiej porze zorganizować zimne ognie na weselu?

Aby zimne ognie na weselu miały swój klimat musi być już ciemno. Najczęściej najlepsza godzina to 22:00. Nie odkładajcie tej atrakcji zbyt późno z uwagi na bawiących się gości weselnych ;).

Jakie zimne ognie wybrać na wesele

Kiedy kupujecie zimne ognie zwróćcie uwagę na ich długość. Minimalna polecana przez nas długość to 40 cm. Jeżeli natomiast zależy Wam aby jak najlepiej wykorzystać ten czas i stworzyć super zdjęcia i zrobić kilka ujęć filmowych to wybierzcie zimne ognie o długości 70 cm.

Ile czasu pali się zimny ogień?

Jak sprawnie odpalać zimne ognie

To najważniejsza część całej akcji. Ważne jest aby gości odpalili zimne ognie mniej więcej w tym samym czasie. Oto jak można do tego podejść:

W miarę równoczesne odpalenie zimnych ogni przez gości i parę młodą da nam wszystkim dużo czasu na stworzenie niezapomnianej sesji.

Odpowiednie miejsce na sesję z zimnymi ogniami

Zimne ognie warto zorganizować w miejscu, które będzie na tyle duże, by zmieścić tam wszystkich gości. Zwróćcie uwagę, aby unikać miejsc gdzie widoczne będą samochody, tablice i znaki drogowe albo parasole barowe. Zimne ognie nie muszą wcale odbywać się bardzo daleko od sali weselnej. Często przed salą weselną wywieszone są wiszące lampki, które dodadzą klimat do zdjęć.

Jeżeli na miejsce zimnych ogni trzeba oddalić się od sali (nawet mniejszy kawałek) warto zwrócić uwagę na osoby starsze i te, które mają problemy z poruszaniem się. Warto zorganizować dla nich pomoc i poinformować ich o atrakcji chwilę wcześniej.

Zapowiedź przez zespół/DJ

Zespół lub DJ powinni przekazać informacje o nadchodzącym wydarzeniu. Goście powinni wiedzieć co to za atrakcja, od kogo dostaną zimne ognie, gdzie się kierować i informacja aby nie odpalać zimnych ogni póki fotograf nie da sygnału. Jeżeli dalszą akcją dowodzi fotograf to zespół/DJ powinien również o tym powiedzieć. Kontakt z zespołem możecie zostawić na rękach fotografa.

Uzgodnienia z osobą zarządzającą salą

Ważne byście poinformowali menedżera sali o planowanej atrakcji. Pozwoli to obsłudze sali dopasować godzinę do wydawanych posiłków. Będziecie mogli również liczyć na ich pomoc przy organizacji zimnych ogni. Czasami obsługa weselna organizuje wiaderko z zimną wodą – po wypaleniu pręcik zimnych ogni jest gorący więc trzeba uważać, by się nim nie poparzyć.

Bawcie się dobrze!

Pamiętajcie aby przy tym wszystkim bawić się dobrze i nie martwić się zbytnio o plan. Zaufajcie osobom, które zatrudniliście oraz poproście świadków oraz najbliższych znajomych o pomoc.